Velg seksjon Forside
Redaktør: Anne Britt V Gjedrem
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Forskning med Nonstopp

Elevene i 6. og 7. klasse hadde tverrfaglig oppgave som de gikk på med hjertens lyst. Hvor mange nonstop klarer vi å hente på ett minutt?

Elevene i 6. og 7. klasse driver med tverrfaglige tema. Denne gang dreier det seg om fagtekster i norsk, prosent/brøk/desimaltall og regning i matematikk, og forskning i naturfag. Vi ville derfor se om et forsøk med nonstop kunne motivere elevene. De måtte samarbeide, og betingelsene var enkle: Det skal hentes flest mulig nonstop på 60 sekunder. Eneste hjelpemiddel er en spiseskje. Det er kun spiseskjeen som får berøre nonstop-en. Dette syntes elevene var gøy, og de løste forsøket på en utmerket måte. Vi jobber selvsagt videre med resultatet, og det de samlet måtte nytes ;)

Main Image
Bilde 1 av 5